“The history of astronomy is a history of receding horizons”

- Edwin Hubble –

Home promoted image

News

• Astronomy Picture of the Day (APOD) on February 27th 2020
    The natural brightness of the night sky
  • Firma IAC y ULL
    El IAC y la ULL firman un acuerdo de colaboración en investigación y docencia
  • Evolution of large-scale structure as calculated by supercomputers. The boxes show how filaments and superclusters of galaxies grow over time, from billions of years after the Big Bang to current structures. Credit: Modification of work by CXC/MPE/V. Springel
    The IAC is participating in the DALI experiment, searching for the axion, proposed component of dark matter
  • Una perseida cruza el cielo sobre el volcán Teide, la noche del 11 al 12 de agosto de 2020, bajo la atenta mirada del telescopio MASTER. En la imagen, tomada desde el Observatorio del Teide (Instituto de Astrofísica de Canarias), también se puede ver el centro galáctico. Autor: D. Padrón. (Descarga en alta resolución: https://flic.kr/p/2jvWE3A)
    The Eta Aquariids 2021: echos of a meteor shower to study the Solar Systems 2021: ecos de una lluvia de estrellas para estudiar el Sistema Solar
  • First images of DRAGO
    The DRAGO camera takes its first images from space
  • Artistic impression of the super-Earth in orbit round the red dwarf star GJ-740. Credit: Gabriel Pérez Díaz, SMM (IAC).
    A new super-Earth detected orbiting a red dwarf star